Online uitdagingen in 2014 voor kleine ondernemers
Veel mensen dromen ervan om als zelfstandige door het leven te gaan. Het is echter steeds lastiger om jezelf te onderscheiden. Het is bijna 2014, en wat zijn nu de belangrijkste tools om jou bedrijf in dat jaar tot een succes te maken.
Online marketing
De grotere bedrijven en multinationals hebben het al jaren in de gaten. Het belang van online aanwezigheid is groter dan ooit, en zal alleen maar groter worden. De budgetten van deze bedrijven liggen dan ook steeds meer gefocust op online marketing. Tot op heden blijven kleinere spelers weleens achter. Maar omdat de consumenten altijd online zijn, kunnen ze eigenlijk ook hier niet achterblijven.
Regionaal gevonden worden
Veel ondernemers denken dat ze het niet kunnen opnemen tegen de grote multinationals, als het gaat om gevonden worden op Google. Omdat Google dit ook inziet, zijn ze steeds meer bezig met het regionaal gevonden worden. Heb je een bedrijf in de regio Breda, dan zal je hoger staan in de zoekresultaten bij Bredanaars dan mensen uit Groningen. Daardoor is het ook mogelijk voor regionale ondernemers om online uitstekende resultaten te halen.
Marketingbureau
Omdat Google werkt met een ingewikkeld systeem is het voor onwetende goed om een marketingbureau in te schakelen. Daarnaast moet rekening gehouden worden met verschillende factoren. Zo is mobiel de toekomst, dus een mobiele website zal alleen maar positief zijn, naast natuurlijk een kwalitatief goede website.