Online marketing of traditionele marketing
Online marketing is al jaren enorm in opkomst. Steeds meer mensen gaan meer tijd doorbrengen op het internet. Daardoor is dit natuurlijk een logisch gevolg zodat de naamsbekendheid vergroot kan worden. Toch kiezen veel bedrijven ervoor om ook nog voor traditionele marketing te kiezen. Dit is misschien minder toegankelijker maar wel effectief.
Irritant
Veel mensen beschouwen het als irritant. Ze lopen door de stad en ze krijgen weer een folder toegestoken. Dan overkomt het je dat er geen prullenbak in de buurt staat maar op de grond gooien is ook niks. Dan wordt er toch naar dat het flyertje gekeken. Dus het laten drukken van flyers is dan zo zinloos nog niet. Een folder of flyer vestigt vaak de aandacht op zich.
Online marketing
Toch zal de traditionele manier van marketing steeds minder vaak voorkomen. Bedrijven maken steeds meer budget vrij voor online marketing. Dit begint bij het laten maken van een duidelijke site. Daarna wordt gekeken hoe er door middel van online marketing zoveel mogelijk aandacht op deze site gevestigd kan worden. Dit wordt gedaan door middel van websiteoptimalisatie. Er wordt bijvoorbeeld reclame vanuit andere sites ingevoegd. Dit wordt echter vaak gemist door de bezoekers van de site. Het is dus zeker minder effectief.
Uiteindelijk zal een bedrijf dus nog vaak kiezen voor het bestellen van drukwerk. Voor veel organisaties die veel aandacht nodig hebben (bijvoorbeeld evenementenbureau) blijft dit onmisbaar evenals online marketing dit ook is.