Hoe te reageren op reviews
Wanneer u een account heeft bij Google, is het mogelijk om reviews te ontvangen van klanten en hierop te reageren. Dit is belangrijk, omdat dit ervoor zorgt dat u een goede relatie opbouwt met uw gasten, zodat ze u aanbevelen bij anderen. Zo blijft de cirkel rond. Maar het reageren op reviews in Google gebeurt niet vanzelf. Er zitten een aantal stappen aan verbonden, die niet voor iedereen duidelijk zijn. Daarom in dit artikel enkele tips hoe dit aan te pakken.
Aan de slag
Wat u als eerste moet doen om te reageren op reviews, is logischerwijs inloggen op uw Google Mijn Bedrijf account. Dit account beheert voor u alle locaties die uw bedrijf heeft en u krijgt direct een melding als er activiteit heeft plaatsgevonden, bijvoorbeeld in de vorm van een recensie. Als u eenmaal aangemeld bent, ziet u bovenaan de pagina een knop staan met daarop “Reviews”. Hier klikt u op en daar aanbeland drukt u op “Inbox”. Hier ziet u, net zoals bij uw normale mail, alle berichten die betrekking hebben op reviews. Deze kunt u met een account te allen tijde bekijken, maar als u hierop wilt reageren, dan moet u geverifieerd zijn. Als dit het geval is, dan heeft u de mogelijkheid om te drukken op “Weergeven en reageren”. U moet op elke recensie apart reageren, om het persoonlijk te houden voor de klant. Als u klaar bent met schrijven, drukt u op “Verzenden” en is uw reactie aangekomen bij de contactpersoon.
Richtlijnen
Wanneer u aan de slag gaat met het reageren op reviews, is het van belang dat u zich houdt aan de richtlijnen die opgesteld zijn door Google. Als u dit namelijk niet doet, is het voor Google mogelijk om u verbieden om reacties te plaatsen ook al bent u geverifieerd. Zij kunnen namelijk alles zien wat u doet. Let er dus op dat u altijd vriendelijk bent en berichten niet persoonlijk opvat. Maak geen ruzie met anderen en hou de reacties kort en bondig. Daarnaast helpt het altijd om uw klanten te bedanken, om de relatie gezond te houden. Meer informatie hierover leest u op www.5sterrenspecialist.nl.